eWorkVehiclePower - Hybrid brændsels-celle- og batterielektrisk forsyningsenhed til arbejdskøretøjer

eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle arbejdskøretøjer, der opererer i områder, hvor infrastrukturen i det elektriske net begrænser mulighederne for ladning.

Projektbeskrivelse

eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle arbejdskøretøjer, der opererer i områder, hvor infrastrukturen i det elektriske net begrænser mulighederne for ladning.

Den hybride brændselscelle- og batterielektriske forsyningsenhed kombinerer på en innovativ måde en minimal størrelse af relativt dyre brændselscellesystemer med maksimal anvendelse af teknisk modne og prismæssigt konkurrencedygtige batterisystemer. Den dækker kraftbehovet til arbejdsoperationer i områder, hvor infrastrukturen i det elektriske net ikke kan understøtte batteriopladning i stor skala, og den undgår behovet for strømproduktion fra generatorer på køretøjet, der er drevet af forbrændingsmotorer.

Key figures

Periode:
2020 - 2023
Bevillingsår:
2020
Egen finansiering:
6,64 mio.
Støttebeløb:
9,97 mio.
Støtteprocent:
600 %
Projektbudget:
1,66 mio.

Kategori

Oprindelig title
eWorkVehiclePower - Hybrid brændsels-celle- og batterielektrisk forsyningsenhed til arbejdskøretøjer
Program
EUDP
Fælles overordnet teknologiområde
Brint og brændselsceller
Projekttype
Demonstration
Journalnummer
64020-1051

Deltagere

Banke Accessory Drives (Banke ApS) (Main Responsible)
Partner og Økonomi
Partner Tilskud Eget bidrag
Banke Accessory Drives (Banke ApS) 4.78 mio. 3.91 mio.
Converdan A/S 2.53 mio. 2.07 mio.
Syddansk Universitet 2.66 mio. 0.00 mio.

Kontakt

Kontakperson
Rasmus Banke
Adresse

Ormstoft 5, 6400 Sønderborg