eWorkVehiclePower - Hybrid brændsels-celle- og batterielektrisk forsyningsenhed til arbejdskøretøjer
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle arbejdskøretøjer, der opererer i områder, hvor infrastrukturen i det elektriske net begrænser mulighederne for ladning.
eWorkVehiclePower-projektet udvikler og demonstrerer et modulopbygget og skalerbart koncept til fleksibel, prismæssig konkurrencedygtig og energieffektiv elektrisk drift af professionelle arbejdskøretøjer, der opererer i områder, hvor infrastrukturen i det elektriske net begrænser mulighederne for ladning.
Den hybride brændselscelle- og batterielektriske forsyningsenhed kombinerer på en innovativ måde en minimal størrelse af relativt dyre brændselscellesystemer med maksimal anvendelse af teknisk modne og prismæssigt konkurrencedygtige batterisystemer. Den dækker kraftbehovet til arbejdsoperationer i områder, hvor infrastrukturen i det elektriske net ikke kan understøtte batteriopladning i stor skala, og den undgår behovet for strømproduktion fra generatorer på køretøjet, der er drevet af forbrændingsmotorer.
Key figures
Kategori
Deltagere
Partner | Tilskud | Eget bidrag |
---|---|---|
Banke Accessory Drives (Banke ApS) | 4.78 mio. | 3.91 mio. |
Converdan A/S | 2.53 mio. | 2.07 mio. |
Syddansk Universitet | 2.66 mio. | 0.00 mio. |