Bæredygtig og fleksibel produktion af skibsbrændstoffer fra biomasse
At arbejde mod en omkostningseffektiv og bæredygtig proces, der kobler de uudnyttede globale biomasseressourcer på den ene side og efterspørgslen efter "grønne" brændstoffer på den anden side - i dette tilfælde, i den danske maritime sektor.
Mål: At arbejde mod en omkostningseffektiv og bæredygtig proces, der kobler de uudnyttede globale biomasseressourcer på den ene side og efterspørgslen efter "grønne" brændstoffer på den anden side - i dette tilfælde, i den danske maritime sektor.
Arbejdsprogrammer:
- WP1: Undersøgelse af mulige synergier mellem teknologier fra DTU og MASH Energy med henblik på produktion af brændstoffer.
- WP2: Design af pilotskalareaktoren til produktion af biobrændsel og bioelektricitet og udfærdigelse af designdokumentation for reaktoren.
- WP3: Håndtering af input og output - undersøgelse af potentielle bioaffaldsstrømme og forsyningssikkerheden heraf. Forståelse for de tekniske krav til biobrændstof i den maritime sektor og biokul i landbrugssektoren.
- WP4: Produktion af pilotskalareaktor med intergeret pyrolyse og forgasnings enhed til produktion af ISO-standard flydende brændsel og strøm. Tuning og optimering af processen med spildevandsslam som input.
- WP6: Formidle projektudvikling
- WP7: Projektledelse - effektiv styring og allokering af tid og ressourcer.
Status: Klar til opstart af projektet.
Resultatanvendelse: Øget industriel brug af kulstofneutrale/kulstofnegative energikilder inden for den maritime sektor. Cardonbinding ved hjælp af biproduktet biokul som deponering i landbrugssektoren, hvilket forbedrer afgrøde udbytte.
Key figures
Deltagere
Partner | Tilskud | Eget bidrag |
---|---|---|
MASH Energy ApS | 3.77 mio. | 2.52 mio. |
Danmarks Tekniske Universitet (DTU) | 1.61 mio. | 0.18 mio. |
Kontakt
Fruebjergvej 3
2100 København Ø
Tlf.: +45 20765529