Baseret på resultaterne opnået i et første EUDP-projekt, er formålet med dette opfølgningsprojekt at afslutte udviklingen og testningen af de teknologier, der er nødvendige for at producere ekstra
PowerCurve, Danmarks Tekniske Universitet og Statkraft arbejder sammen for at udvikle et ser-rations produkt for vindmøllevinger, som tilbyder en højere støjreduktion end andre lignende pro-dukter der
Formålet med Thunderbolt-projektet er efter succesfuldt projekt at kunne levere en fuldt kommercialiseret service på abonnement til vindenergimarkedet. Servicen gør det muligt at bestemme, hvilke
Projektet er dedikeret til at forbedre omkostningseffektiviteten i forbindelse med funderingsdesign af offshore bygningskonstruktioner strukturer såsom vindmølleparker og energiøer. Den foreslået
Projektet giver Floating Power Plant (FPP) mulighed for at optimere og videreudvikle nye flydende vindkoncepter. Resultatet vil være tre store demonstrationsaktiviteter og seks innovationer, herunder
Aeromine er et nyt, bygningsintegreret vindenergisystem, der er beregnet til at konkurrere med - eller supplere – tagmonterede, industrielle solcelleanlæg. EUDP projektet vil bidrage med viden om
Formålet med projektet er, at have mere pålidelige WTG-vinger i drift med forlænget levetid, sænke OPEX og optimere AEP, gennem anvendelsen af en risikobaseret tilgang. Hvis vingerne kan forblive i
Projektets formål har været at bygge et demonstrationsanlæg med ny jævnstrømsteknik på land for at undersøge de tekniske og økonomiske muligheder ved jævnstrømstilslutning af havmølleparker, hvor der
Formålet med projektet var at verificere de aerodynamiske egenskaber for tre Risø-A profiler for at vurdere deres anvendelighed på fremtidige danske vindmøllevinger. Profilerne er udviklet specielt
Projektet er første skridt i en F og U indsats med det overordnede formål at udarbejde tekniske retningslinier for tilslutning af vindmølleparker på svage net, og identificere og udvikle tekniske
Dette Annex havde som hovedformål, at etablere en aerodynamisk database med eksperimentelle resultater fra detaljerede rotormålinger ved fem forskellige forskningsinstitutioner: ECN (NL), Delft
Det er sandsynliggjort, at en væsentlig årsag til dobbeltstall er en ustabil laminar separationsbobbel ved forkanten af profilet. Endvidere blev det vist, at det specifikke forløb af udviklingen af
1) At undersøge om den sædvanlige antagelse om Gaussisk (normalfordelt) turbulens er opfyldt i almindelighed og mulige konsekvenser heraf på lastberegninger, som generelt vil være underestimeret som
Projektets formål har været at indsamle data, således at mølle- og vingefabrikanter i Danmark kan skaffe sig en bedre viden om dobbelt stall. Med baggrund i kendte dobbelt stall problemer på
I et tidligere projekt blev der udviklet konkurrencedygtige vindmøllefundamenter. En af de beskrevne fundamenttyper var enkeltpælen. Nærværende projekt gennemfører en videreudvikling af samlinger
Der er udviklet en metode til fastlæggelse af total effektiv dæmpning for kantsvingninger for vindmøller. Metoden består dels af en excitermekanisme, som kan excitere kantsvingninger fra maskinkabinen