Formålet med BLATIGUE-2 er at udvikle hurtige og effektive metoder til udmattelsestest af store vindmøllevinger, at udvikle smart lastudstyr til brug for disse tests, at øge værdien af vingetests
Projektet har til formål at øge pålideligheden af vinger under drift ved installation af RTZ Solution. Derudover, ved brug af de nye inspektionsguidelines at opnå højere kost-effektivitet og højere
Udmattelse af fibertov i kran applikationer er ikke veletableret, hvorfor omfattende testarbejde er nødvendigt. Hovedformålet med dette projekt er at udvikle en teoretisk metode til at designe et
LERCat muliggøre reparation af forkantsruhed (LER) på vindmøllevinger på det rigtige tidspunkt. Dette resulterer i en årlig gevinst på 1 mia. DKK for partnernes møller. Gevinsten opnås ved etablering
Projektet involverer udvikling og modning af en drone ladestation og dronesystem. Det samlede system skal kunne lave autonome vindmølleinspektioner og pakkelevering fra skib til vindmølle. Projektet
Håndtering af offshore korrosion er et emne, der er stærkt reguleret og kombineret med adskillige industristandarder, der skal følges for at sikre aktivernes strukturintegritet. Alligevel, mens, og
Formålet med IDEA er at etablere reference data for vind, bølge og strømforhold samt reference designs for flydende vindmølleparker. Projektet følger det internationale IEA projekt om design af
Det overordnede formål er at tilpasse og videreudvikle Claviates eksisterende installationsmonitoreringsløsning, så denne dækker hele processen for installation af vindmøller til lands.
Vi vil demonstrere, at en banebrydende ny vingeteknologi, der kombinerer sammenføjede modulære vinger med avancerede vingetipper fremstillet med additiv fremstilling, kan muliggøre op til 20%
Megavind har i perioden 2008-2010 fokuseret på 2 faglige fokusområder; ''Vindkraftværker i Energisystemtet'' og ''Afprøvning og demonstration af vindmøller''. Inden for de områder er der udviklet
Formålet med projektet har været at udveksle og udbrede erfaringer og at indsamle gode historier (Best Practice) vedrørende social accept af opstilling af vindmøller. Forskning på området er desuden
Risø DTU og DTU mekaniks mål var at teste forskellige aerodynamiske og aeroelastiske beregningsmodeller, der er i brug i vindmølleindustrien. Testmiljøet er et led i et internationalt IEA-projekt -
Dette projekt har udviklet to nye måleteknikker, der kan bruges til at forebygge skader på vindmøllevinger. De to nye teknikker forbedrer måleresultaterne i forhold til traditionelle metoder.