Det overordnede formål med projektet er at undersøge fordelene ved et helt nyt vindmøllekoncept - Lav-Vinds møllen designet for optimal systemintegration i et elnet med betydeligt produktion fra
Det overordnede projektmål og succeskriterium er at muliggøre en 30% reduktion af omkostningerne på producerede vindmøllevinger. MADEBLADES projektet vil demonstrere paradigmeskiftende koncepter for
Formålet er at udvikle en ny metode til vurdering af den resterende brugstid for vindmøllevinger hver for sig, baseret på deres individuelle skadetilstand. Metodikken er især relevant for møller, der
Målet med projektet er at udvikle en kran der kan installere den komplette vindmølle med en nav højde på 250m på under 2 dage. Vægten på kranen er under 80 ton og den kan flyttes mellem møllerne på
Formålet med ProbWind er at udvikle og demonstrere grundlaget for pålideligheds-baseret/probabilistisk design af vindmøller, førende til udvikling af en ny international standard for probabilistisk
Formålet med LICOREIM projektet er at udvikle og demonstrere lidar-baseret vindmølle kontrolstrategier med henblik på robust og pålidelig forbedring af såvel eksisterende (dvs. retro-fit løsninger)
Formålet med dette projekt er at teste/demonstrere ”proof of concept” for det udviklede levetidsforlængelseskoncept til havvindmøller. Test/demonstration vil specifikt blive gennemført på en Vestas
Målet er at udvikle nye VG geometrier og en bedre placering også af traditionelle VG geometrier for at forbedre effektiviteten af vindmølle rotorer. Med VGer monteret kan den formindskede
Dette projekt fokuserer på at levere bevis på, a) at 3D printning kan bruges til at fremstille høje vindmølletårne, b) det er økonomisk og teknisk muligt, c) 2 designkoncepter til tårne, der er
Teknologierne i projekterne fokuserer på at øge møllens aerodynamiske virkningsgrad, reducere møllens laster og forøge kontrolmulighederne gennem en ny frihedsgrad i styringen af effekt og last.
Forretnings idéen for teknologien til maling af vindmølle vinger er at gøre vingeproduktionen billigere, forbedre arbejdsmiljøet og udvikle mere fleksibelt udstyr. SEM-BC vil blive designet til at
Det primære formå med IEA Wind TCP Task 26 er at samle og formidle viden om omkostningen ved vindenergi for at forstå historiske, aktuelle og fremtidige trends ved at anvende konsistente og
WindWeld har som formål, at forbedre udmattelseslevetiden (modstanden mod metaltræthed) i store svejste stålkonstruktioner ved at anvende en automatiseret maskine, der udvikles og demonstreres i
Formålet med DMDS – Demonstration af Modulært Driv System er at udvikle og demonstrere en ny type drivsystem til store testbænke. Det modulære drivsystem (MDS) vil muliggøre opførelsen af større
Formålet med CORTIR-projektet er at samle hele værdikæden fra vindindustrien i et samarbejde for at nedbringe de omkostninger og risici, der knytter sig til drift af vindmøller. I løbet af projektet
Projektet understøtter i 2019 Energistyrelsens deltagelse i det Internationale Energiagentur (IEA) Wind TCP Executive Committee (ExCo) og styrker kommunikation og netværksaktiviteter i Danmark
RELIABLADE udvikler og demonstrerer teknikker til at skabe en digital tvilling af hver enkelt vinge med dens unikke fejl og afvigelser. Den digitale tvilling afspejler vingens aktuelle tilstand og