Projektet skal demonstrere at undersøisk biologisk rensning af industrielt spildevand er en teknisk, operationel og økonomisk brugbar metode til at opnå nul skadelige udledninger af procesvand fra
SaltPower vil bidrage i IEA Hydrogen TCP Task 42 med viden om energieffektivitet i bygning af nye kaverner til opbevaring af brint i fremtiden. Vi vil arbejde sammen med andre partnere om at udvikle
Formålet med e-SAF-AAL projektet er at udvikle og demonstrere en ny teknologi til direkte omdannelse af ikke destilleret e-metanol til flybrændstof i et enkelt procestrin ved hjælp af en banebrydende
Det overordnede mål med H2-BOOST-projektet er at forbedre effektiviteten af alkalisk elektroly-seteknologi med min. 10 %. Ved at anvende en ny, patentanmeldt in situ elektrodeaktiveringsme-tode vil
Formålet med projektet er at fremstille en 0.15 MW elektrolysesystem optimeret til dynamisk fremstilling af syntesegas der kan anvendes til at lave grønt brændstof (metanol). Fremstillingen og
Målet for FC-COGEN projektet er at demonstrere et e-metanol baseret brændselscellesystem, der kan generere både varme og elektricitet til private husstande og virksomheder. Løsningen vil i den sidste
Projektet er et internationalt IEA-projekt. Målet med dansk repræsentation i projektet har dels været at opnå know-how indenfor stationære brændelscellesystemer i hele verden, dels at udvide det
Der er udviklet en ny type endeplader i højstyrkebeton, der kan anvendes til brændselsceller. Betonen har den fordel, at den ikke deformerer over tid, og materialet er velegnet til massefremstilling
Projektets formål var at etablere og udvikle 3.G. brinttankstationer. Projektet er et led i H2moves Scandinavia projektet. H2moves overordnede mål er dels at demonstrere biler drevet af
FCH Test Center er kommet godt fra start og har i dag et stort nationalt og internationalt netværk med vigtige spillere fra industrien. De første kommercielle opgaver er kommet i hus, og det er
Der er udviklet forskellige generiske værktøjer til simulering af mikrokraftvarmesystemer baseret på SOFC-brændselscellestakke. De udviklede værktøjer muliggør et optimalt grundlag for udvælgelse af
Kun nichemarkedet accepterer relativt høje priser inden for brændselscellestakke. De høje udviklingsomkostninger fastholder stakproducenterne i en spiral karakteriseret af lav omsætning. Projektets
GMR Maskiner og gruppen af projektdeltagere ville udvikle en prototype og en pilotserie af brændselscelledrevne små elektriske biler. Elbilernes energikilde skal stamme fra HT-PEM
Projektet har forøget effektiviteten af fastoxid brændselsceller og reduceret produktionsomkostningerne. Dette er bl.a. sket ved billigere råmaterialer og ved at optimere fremstillingsprocesserne, så