Formålet er at udvikle og validere et komplet sæt af industrielt relevante testprocedurer til fastoxid celler, mht. ydeevne, holdbarhed og degradering. Projektet vil udvikle testprocedurer for SOFC og
Med en Introduktion af en strøm generator produkt baseret på brændselsceller og methanol søges det at erstatte Diesel generatorer til telekommunikations marked i regioner med ingen eller ringe
Formålet med REST-projektet er at løse de nuværende begrænsninger for estimering og test af pålidelighed på tværs af applikationssegmenter for H2 og FC – med fokus på brændselscellebaseret
HyBoost projektet skal øge kapaciteten og reducere omkostninger for brint tankstationer. Nyt design for kritiske komponenter skal udvikles og avanceret materialevidenskab appliceres for at muliggøre
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement task 31 efterfølgeren er at øge og formidle dansk viden indenfor sikkerhedsforskning på brintområdet. Deltagelse i arbejdsgruppen task 31
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) arbejdsgruppe for Power to gas (P2G) er at sikre koordinering af den nationale F&U-indsats på P2G-området med den internationale F
Projektet skal udvikle et højpålideligt nødstrømsanlæg til fibernetværk, mobilnetværk og jernbanesystemer, hvor der anvendes brændselsceller til backup forsyningen og hvor den samlede systemløsning
Dantherm Power og partnere ønsker at udvikle en 2,5 kW platform rettet mod markedet for mikrokraftvarme og nødstrøm. Målet med projektet er (1) at reducere omkostningerne ved anlæg og drift, (2)
Formålet med projektet er at deltage i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) for derved at stimulere og koordinere de danske F&U aktiviteter på brintområdet med de internationale aktiviteter på
HyFlexDrive projektet fokuserer på næste generations højeffektive, pålidelige og prismæssigt konkurrencedygtige brændselscellesystem til gaffeltrucks og quthavnstrækkere (intern transport) Formålet
20 kW RMFC platform med forhøjet konkurrencedygtighed ved højere power krav i trucks og større maskiners APU (Auxiliary Power Unit - Generator) kræver det en kost effektiv, kompakt og energi effektiv
Haldor Topsøe vil udvikle nøglekomponenter til et to-vejs brændselscelle-elektrolysesystem, der skal gøre det muligt at integrere el- og gasystemet ved at lagre overskydende vindmølle-el og CO2 som
Projektet vil videreudvikle- og demonstrere et lavtemperatur-PEM mikrokraftvarmeanlæg og udvikle en universel "brændstof-reformer" med det formål at gøre mikrokraftvarmeanlæg fleksible i forhold til
Formålet med deltagelsen i IEA Hydrogen Implementing Agreement (HIA) er at sikre koordinering af den nationale F&U-indsats på brintområdet med den internationale F&U-indsats. Endvidere via deltagelse
Projektet fortsatte deltagelse i det internationale samarbejde i IEA arbejdsgruppe under ”Adcanced fuel cells: Annex 25: Stationary fuel cells". Deltagelsen indebar forberedelse og international
Projektet har for de danske EUDP 11 - I støttede projekter inden for elektrolyse til formål at
udvikle fælles grundlag for benchmarking, tests og standarder. Koordinering skal sikre en effektiv
HyTEC-DK skal demonstrere et netværk af 3-5 brint tankstationer i København sammen med 10 stk.
brændselscellebiler fra en bilproducent. Sammen med en infrastruktur udrulningsanalyse skal dette sikre
I DESTA-projektet vil en lastbils APU (hjælpekraft enhed) blive demonstreret. Projektet vil arbejde imod
krav specificeret af Volvo og baseret på en konkret amerikansk lastbilstype. To forskellige
Projektets mål er at udvikle et koncept for store alkaliske elektrolyseanlæg til brintproduktion. Målet er at skabe anlæg, der kan producere mellem 125 og 1000 kubikmeter brint i timen.